Praktyczne publikacje, filmy edukacyjne i scenariusze lekcji
Tworzenie przyjaznej dla wody i przyrody przestrzeni wokół szkoły jest ekscytujące i angażujące dla wszystkich, którzy się za to zabiorą. Na tej stronie zebraliśmy dla Was różne materiały, które pomogą zaplanować takie działania.
Szkoła przyjazna klimatowi na wyciągnięcie ręki!
W naszym poradniku mamy dla Was mnóstwo wiedzy na temat błękitno-zielonej infrastruktury w przestrzeni szkolnej i jej wykorzystania do celów edukacyjnych.
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli i zarządców szkół ale bedzie inspiracją dla uczniów czy innych przedstawicieli szkolnych społeczności. Dowiecie się z niej:
- Jakie modelowe rozwiązania można wdrożyć na terenie szkoły?
- Jak prowadzić praktyczne warsztaty wykonawcze z udziałem uczniów?
- O jakie uwarunkowania prawno-formalne musicie zadbać planując realizację różnego rodzaju obiektów?
- Gdzie możecie szukać środków na finansowania działań?
Szukasz inspiracji jak zaplanować działania?
Chcesz dowiedzieć się jak postrzegają je różni przedstawiciele szkolnej społeczności?
Obejrzyj reportaż z realizacji projektu "Szkoła przyjazna klimatowi".
Szukasz wskazówek jak posadzić drzewo?
Z tego filmu dowiesz się, jak poprawnie to zrobić, wykorzystując najnowszą wiedzę ekspercką.
Więcej informacji na temat sadzenia młodych roślin znajdziesz w "Standardach utrzymania terenów zieleni w miastach".
Scenariusze lekcji
Scenariusze lekcji, które opracowaliśmy i przetestowaliśmy z nauczycielami w ramach projektu to dobry punkt wyjścia do przygotowania angażujących zajęć na temat adaptacji do zmiany klimatu w mieście.
Obejrzyj też inne nasze filmy:
Filmy instruktażowe o ogrodach deszczowych
Zobacz jak krok po kroku zbudować poszczególne rozwiązania, jakie materiały będą Ci potrzebne i jakie rośliny najlepiej zasadzić.
Filmy z serii Przestrzeń przyjazna przyrodzie
Zobacz jak przebiegają warsztaty m.in. z budowy ogrodów deszczowych, zakładania łąk kwietnych, tworzenia nasadzeń z rodzimych roślin, czy roślin jadalnych i leczniczych.